RSS

New Girl, Netflix, HBO og jul

25 Dec
New Girl, Netflix, HBO og jul

Så er det jo jul og udover at jeg har haft så travlt i flere måneder at jeg ikke har skrevet noget som helst, så har jeg faktisk opdaget nogle nye spændende ting og sager.

Jeg har f.eks. prøvet at være medlem af Netflix i 1 måned, uden at bruge det en eneste gang, så det er jeg ikke medlem af mere. Nu er jeg igang med at prøve HBO Nordic og har allerede set nogle afsnit af min yndlingsserie “True Blood”. Var håbløst bagud og havde intet fået set af den sidste sæson, så det er jo nærmest fantastisk, Og hvor er det skønt at man ikke skal bruge tid på finde lige det rigtige link til den rigtige streaming side, for at finde sine afsnit – plus det er ordentlig kvali og man kan vælge subs på dansk, hvis man ønsker det.

Har set, at der er en del der er utilfredse med, at man ikke kan køre HBO Nordic app på cracket smartphones, hvilket da også er lidt kikset når man nu har brugt tid på at jailbracke og roote, men vel egentlig ikke HBO’s problem omend ikke særlig brugevenligt. Personligt har jeg dog stadig ikke stået med problemet eller behovet for det, så jeg er indtil videre meget positivt stemt.

New-Girl-Jess

Så har jeg fået øjnene op for en ny serie som er temmelig underholdende “New Girl”. Sæson 1 har kørt på Zulu, sæson 2 er igang med at blive sendt i USA nu og gik fra 22 afsnit op til 24 afsnit i sidste øjeblik. Krydser fingre for en sæson 3.

Serien handler kort fortalt om Jess (new girl), som flytter ind i et bofællesskab med tre gutter. Hun er lærerinde og lige gået fra sin kæreste og starter serien med bare at ligge på sofaen i det nye bofællesskab og græde snot og se “Dirty Dancing” maaaaange gange. Og så står der så tre gutter, der ikke helt ved hvordan man forholder sig til sådan en. De tre fyre er meget forskellige og ret sjove på hver deres måde. Generelt er de alle 4 en smule skøre og det er ret befriende at man faktisk godt kan relatere til de problemstillinger der opstår ud i luuve, job og venskab.

Serien er underfundig og med intelligent humor (synes jeg) og er perfekt til de dage hvor man har tømmermænd, alt er gået galt eller man bare skal råhygge. så SE den!

Den blev nomineret til en masse priser siden 2011 hvor Fox begyndte at producere serien bla. en Golden Globe, Peoples Choice og Primetime Emmy Award.

Der er også 2 bonusinfo!!

Emily-and-Zooey-emily-deschanel-641200_1920_1555 Hovedpersonen Jess spilles af Zooey Deschanel, som er søster til hovedfiguren Dr. Temperence i yndlingsserien Bones, som i virkeligheden hedder Emily Deschanel.

 

 

sheandhimDen anden er, at jeg op til jul fandt ud af, at Jess aka Zooey er sangerinde i et band der hedder She & Him og har udgivet en hel julecd. Og det lyder faktisk godt! Hun har faktisk også et nytårsnummer liggende på youtube, hvor hun spiller med sin søde medskuespiller Joseph Gordon fra “500 days of summer” – HER

Så nu ved jeg godt jeg skal bruge mine fridage mellem jul og nytår på – New Girl og resten af True Blood.

Ses på den anden side

/Frk. Wichmann

 
1 kommentar

Posted by på december 25, 2012 in For 10 kr blandet, Serier

 

Tags: , , ,

One response to “New Girl, Netflix, HBO og jul

  1. blog

    december 27, 2012 at 7:07 am

    I am really impressed together with your writing skills and also with the layout on your blog. Is this a paid subject or did you customize it yourself? Either way stay up the excellent quality writing, it is uncommon to look a nice weblog like this one these days..

     

Skriv et svar

 
